Problema negra, Bezděz
Trasa Problema negra je součástí mobilní hry Skryté příběhy, která je určená pro všechny zvídavé děti a hravé rodiče. Díky této aplikaci poznáte zajímavá místa České republiky a zažijete dobrodružství nejen s Albrechtem z Valdštejna. Na trase je pak třeba plnit zajímavé úkoly spojené s konkrétním příběhem. Aplikaci si můžete stáhnout na Google Play nebo App Store.
TRASA
Příběh se odehrává v roce 1630 na hradě Bezděz.
Má 7 zastavení a tedy i 7 úkolů, které je nutno splnit. Délka trasy je 4
kilometry a trvá zhruba 1,5 hodiny. Trasa vede po lesních cestách kolem
hradu Bezděz, ale nakonec je třeba vystoupat schodovitou cestou až na
vrchol kopce k samotnému hradu. Terén není vhodný pro kola a kočárky.
PŘÍBĚH
Když Bezděz získal Albrecht z Valdštejna, byl hrad zříceninou
ještě páchnoucí spáleništěm. Přesto se rozhodl hrad opravit a udělat z
něj moderní pevnost. Na dobu úprav povolal Albrecht na hrad mnišský řád
augustiniánů, aby zde zbudovali klášter.
Po bitvě u Desavy, kde generál Valdštejn lstivě zvítězil nad
stavovskými vojsky, se rozhodl pro zdejší kapli zhotovit nový oltář
zasvěcený svatému Markovi. Podle Valdštejnova příkazu se zde měla každou
sobotu sloužit mše na počest jeho vítězství.
Albrecht z Valdštejna však nebyl spokojen s rychlostí, s jakou se
Bezděz obnovuje, a tak augustiniány vyměnil za horlivější benediktýny.
Jejich zdejší představitel Benedikt Pennaloso de Mondragone totiž
přivezl k vídeňskému císařskému dvoru tři kopie starobylé a slavné sošky
Panny Marie monserratské a získal Valdštejna pro záměr učinit z Bezdězu
významné poutní místo. Představa, jak se na kopec budou sbíhat věřící z
celých Čech, je jistě velmi blažila, ale ani jeden z nich netušili, co
brzy na to přijde.